За останні кілька місяців ціна на китайський часник істотно коливалася. На сьогоднішній день вартість знову підвищилася, що вплинуло на європейський ринок. Варто відзначити, що часник, вирощений в Європі, завойовує все більшу популярність на багатьох європейських ринках, оскільки споживачі шукають екологічно чисту альтернативу китайської продукції. У США, імпорт з Китаю знизився через зміни умов поставок, що призвело до зростання попиту на внутрішньому ринку.

Нідерланди: часник з Китаю дорожче, ніж вітчизняний
За словами імпортерів в Нідерландах, продажу часнику досить стабільні. Незважаючи на це, висока ціна китайської продукції впливає на ринок. На даний момент, ціна на часник коливається від 18 до 23 євро. Відзначається зниження продажів з початку листопада і до середини грудня.

Німеччина: очікується пік продажів
Німецькі імпортери часнику дуже задоволені поточними продажами. «Невеликий пік продажів очікується в період перед Різдвом», – зазначає спеціалізований імпортер. Голландські продукти будуть надходити в продаж до початку січня. Однак через відсутність пропозиції ціна значно зростає, і очікується, що перехід на єгипетську продукцію відбудеться раніше, ніж зазвичай.

Франція: обсяги будуть доступні до березня
Часник все ще доступний на внутрішньому ринку. Деякі постачальники зможуть запропонувати його до березня включно. Франція, як і інші європейські країни, стикається з проблемами якості. Попит хороший, в основному через те, що супермаркети та оптові торговці все більше цікавляться французьким часником, і, поки є в наявності запаси, вони будуть продовжувати купувати продукцію. Посадка нового часнику дещо сповільнилася через постійні опади в листопаді. Деякі виробники все ще працюють над посадкою.

Іспанія: поточний сезон кращий, ніж в минулому році
Збір врожаю іспанського часнику завершився в кінці серпня. Всього було зібрано 280 000 тонн. Площа в порівнянні з минулим роком скоротилася на 20%. Це було особливо помітно в регіоні Кастилія-Ла-Манча, де вирощується велика частина іспанського часнику.
Багато виробників перестали вирощувати часник після драматичного сезону 2018 року: сезон був відзначений вкрай низькими цінами і проблемами з якістю. Дощі в травні 2018 року істотно вплинули на якість раннього врожаю з Андалусії і пурпурного часнику з Кастилії-Ла-Манча, який був зібраний в червні. Цього року якість краща, тому що погода залишалася сухою в період збору врожаю.
Високі ціни на китайський часник і висока якість іспанського часнику привели до кращої ринкової ситуації з прийнятними цінами, хоча вони ще не зовсім точно відображають гарну якість продукту. Іспанські експортери не розуміють, чому іспанський часник все ще дешевше в Європі, ніж часник з Аргентини або Китаю. «Здається, що просто неможливо підняти ціни. Це пов’язано з двома речами. З одного боку, багато виробників поспішають продати свій часник, враховуючи минулорічний невдалий досвід. З іншого боку, великі дистриб’ютори мають величезну ринкову владу», – повідомляє представник асоціації часнику.
Також, в Андалусії і Кастилії-Ла-Манчі вже посіяно білий і фіолетовий весняний часник. Ціни на оренду землі дуже високі, і це затримує розширення площі. Найімовірніше, що розміри площ будуть залишатися такими ж і в наступному році.

Італія: невеликий урожай і високі ціни
В цьому році не так багато італійського часнику, а ціни вище, ніж в 2018 році. Основними виробничими площами є Емілія-Романья, Венето, Кампанія, Сицилія і Абруццо.
«Ціни на часник на 20% вище, ніж в минулому році. Іспанія є великим гравцем на італійському ринку. В цілому, якість і кількість товару задовільні і мало чим відрізняються від попередніх років. Середня ціна на оптовому ринку становить близько 2,30 євро за кілограм, але вона відрізняється в залежності від сорту. Вражаючою подією є те, що в області упаковки відбулися стійкі інновації», – говорить трейдер з Абруццо.
Агроном з Базілікати каже, що він має справу з падінням виробництва на 15%. «Це пов’язано з кліматичними проблемами, з якими ми зіткнулися навесні».
За словами іншого трейдера, перспективи для Європи не дуже хороші. «Європейський ринок падає. Попит низький, на ринку багато продукції інших країн».

Україна: обсяги неухильно ростуть
Щорічно в Україні зростають площі під часник. «Це короткий сезон, так як часник на ринку з серпня по листопад. З жовтня по липень на полицях в основному китайська продукція. В основному, це пов’язано з відсутністю хороших складських приміщень в країні», – зазначає експортер.
На його думку, український часник має великий потенціал. «В нього дуже сильний гостро-пряний смак і великі зубчики (4-6 зубчиків на часник)». Найбільшими ринками збуту для України є країни Балтії і Білорусь. Менші кількості також продаються в Польщу, Німеччину та Великобританію”.
Сезон був складним для українців, тому що розмір часнику був невеликим. Деякі компанії бачили в цьому можливості, тому що маленький часник дуже добре підходить для промислових цілей.

Китай: коливання цін
Продукція надійшла на ринок в червні цього року. Ціна на урожай сильно коливалася в останні місяці. На початку сезону ціни були високими, потім знову впали, але в жовтні знову досягли високого рівня. Передбачається, що в найближчі місяці ціни знову впадуть, оскільки на ринку з’явиться більше пропозицій. Проте, ціна все ще відносно вище, ніж в минулому році.
Сезон часнику досягає свого піку на Різдво і китайський Новий рік. Попит на китайський часник зараз високий, що також призводить до зростання цін. Оскільки в даний час на латиноамериканському ринку також зростає пропозиція, китайські компанії більше уваги приділяють європейському, азіатському і африканському ринкам, а також Близького Сходу.

Мексика: хороший стабільний сезон
Часник вирощується у всіх частинах Мексики. Період збору врожаю відрізняється в залежності від регіону. Весь сезон триває з березня по липень, і основними сортами є фіолетовий часник, білий часник, китайський фіолетовий часник і ранній каліфорнійський часник. Цього року погодні умови були хорошими, а урожай почався вчасно. У порівнянні з попередніми роками в Мексиці була дуже хороша кампанія з хорошими цінами як на внутрішньому, так і на експортному ринках, головним чином через відсутність насичення ринку. Якість була краще, ніж зазвичай, і обсяги також збільшилися. В середньому врожайність становила близько 14 000 кг з гектара. Часник вирощується на 6500 га по всій Мексиці. Штат Сакатекас, що має 3000 гектарів китайського пурпурного часнику, поставляє найбільші обсяги. Найбільшим конкурентам для Мексики наразі є Китай.

Перу: переважання продукції дрібного калібру, нестача часнику великого розміру
Перуанський часниковий сезон триває з жовтня по січень. Цього року урожай почався вчасно і пройшов добре. Велика частина часнику була зібрана в листопаді. З точки зору обсягу, це був нормальний сезон, але розміри часнику виявилися меншими, ніж зазвичай, визнає трейдер. «Існує брак часнику великого калібру. Ринки, такі як Австралія і Нью-Йорк, вимагають великих розмірів, і зробити доставки було складно. На перший погляд, немає особливих причин, чому отримали продукцію такого маленького розміру. Можливо, насіння були не такі хороші, як у попередні роки. Це точно не наслідок погодних умов, з погодою все було у порядку в цьому році».
Через високі імпортні мита на китайський часник, країна тепер відкрита для інших постачальників.

Сполучені Штати: попит на продукцію внутрішнього ринку, і на органічний часник
Після підвищення імпортного тарифу на китайський часник з 10% до 25% на північноамериканському ринку часнику ситуація трохи змінилася. Попит на каліфорнійський часник величезний. «Кожного тижня попит на 10-20% вище, ніж на аналогічній тижня минулого року», – говорить трейдер. «Попит зростає з липня. Спочатку він був на 4-6% вище, ніж в минулому році, але у вересні і жовтні цей відсоток швидко виріс. Очікується, що на початку 2020 роки ринок буде напруженим. Також у США зростає попит на органічний часник.
Аргентина щойно почала поставки часнику в США. Як повідомляється, урожай там на 30% нижче, ніж в минулому році. Тим часом, Іспанія також відправляє часник зі своїх холодильних установок. Питання в тому, чи зможе країна продовжувати поставки часнику до початку нового врожаю в травні 2020 року. Трейдери сподіваються на це, тому що в Каліфорнії не вистачає обсягів для постачання для всієї країни.
Перу і Чилі також експортують невеликі обсяги в США.

Австралія: виробництво різко збільшується
Австралія виробляє продукцію в невеликому обсязі. В сезоні, який закінчився в червні 2018 року, було зібрано 2246 тонн на суму 15,6 мільйона доларів США. 90% цієї продукції було продано на ринку свіжих продуктів, ще 5% пішло в промисловість, а 5% було експортовано. Виробництво зростає. На цей раз обсяг був на 26% вище, ніж в попередньому році.
У тому ж році Австралія імпортувала 12 224 тонни часнику, в основному з Китаю та Іспанії. В країну експортовано всього 118 тонн.

Оригінал статті https://www.freshplaza.com/article/9172533/overview-global-garlic-market/

Leave A Comment